Over Guardians
HET VERHAAL ACHTER GUARDIANS
Achter Guardians schuilt een verhaal van sportiviteit en doorzettingsvermogen: tegenslagen, onderuit gaan en weer opstaan. Ontworpen vanuit ervaring en doorontwikkeld met de missie om voetballers op alle niveaus een betaalbaar en goed product te bieden, dat optimaal beschermt.
Geoffrey Acheampong is het brein achter het merk. Op zijn dertiende begon hij bij RV & AV Overmaas. Door keihard te werken en veel te trainen bereikte hij Feyenoord. Vandaar uit stootte hij door naar de hoogste divisie van Nederland en stapte over naar RKC Waalwijk. Een jongensdroom kwam uit. Totdat hij zijn achillespees scheurde, met een revalidatietraject van een jaar tot gevolg.
Doorzettingsvermogen leidde Geoffrey naar het ondernemerschap. Hij was niet van plan bij de pakken neer te gaan zitten en besloot dat hij naast het voetballen en zijn opleiding iets nodig had om op terug te kunnen vallen. Als talentvolle sporter versleet Geoffrey rollen met sporttape met als doel zijn scheenbeschermers op hun plek te houden. Dit was niet alleen kostbaar, maar het tape deed ook zeer. Zo ontstond het idee voor een nieuw product: een sok die het werk van het tape over moest nemen. De eerste Guardians werden geboren!
Toen ook topspelers interesse toonden (zie ook de Guardians topspelers pagina op deze site), wist Geoffrey: dit kan groot worden! Als spelers die miljoenen verdienen en gesponsord worden, dit willen hebben, dan heb ik een goed product in handen. Het geloof in Guardians sterkte aan en ook de visie van Geoffrey ontwikkelde zich meer en meer tot wat het nu is:
Het uiteindelijke doel van Guardians is om amateurvoetballers dezelfde kwaliteit te bieden als profs. Guardians zijn voor iedereen, ongeacht het niveau waarop je speelt. Goede kwaliteit voor een eerlijke prijs. Geoffrey: “Ik wil dat het merk doorzettingsvermogen uitstraalt. Sommigen spelen al heel hun leven amateur, anderen breken door. Guardians is niet alleen voor wie in de spotlights staat.”